fredag 3 augusti 2007

no sleep 'til hammersmith

aaaaaiiheeeeeeeww!! jag har haft det hårt. så jävla hårt. jag är nu en mycket mjukare människa. och hårdare. eller så är jag likadan som förut (vilket inte är fy skam! (eller vilket egentligen innebär att jag är lite förkyld och nyvaken - som vanligt))

jallefall, jag har jobbat sju till halv fyra varje dag i denna veckan. vilket innebär att jag måste gå upp klockan sex på morgonen varje dag. jag kan aldrig somna före ett, oftast kring halv två. så jag har fått på tok för lite sömn flera nätter i rad. i början fungerar det, men allteftersom får jag alltid samma symptom; frossa på jobb, vimmelkantighet och skakningar och illamående. sen igår råkade jag försova mig och komma 2½ timme försent till jobb. jag stannade iofs uppe sent igår och brände nuslux-skivor och lyssnade på the boss, men jag lyckades sova till kvart över ett i dag, utan att vakna en enda gång. jag kanske behövde det. oavsett, jag drömde jävligt märkligt och länge, och jag minns bara lite lite, vilket jag skrev ner. så här är mina kortfattade anteckningar angående drömmen:

min fd föreläsare björn fritz och andra som jag inte minns på en buss
vi pratade om att fixa trädgårdar, och om hur björn hade använt papier mâché istället för fiberduk. bussen körde längs en smal grusväg och miljön utanför var som bakgrunden i vissa dorothea lange-bilder, eller åtminstone samma sorts omgivningar, depressionens landsbygd.
sen helt plötsligt ute i en skog, vid en timmerstuga med min far och någon till. plötsligt täcktes vi av en skugga, och när vi kollade upp över träden kom ett enormt gammalt fartyg, med master och segel, glidandes i luften precis över trädtopparna. strax därefter kom ett skepp till, som inte lyckades ta sig över träden utan långsamt kraschade ner bredvid oss

it was wicked!

Ikväll ska vi festa ganska hårt! för att when it's time to party we will party hard!

Inga kommentarer: