måndag 13 augusti 2007

BOREMANIA!!

igår (söndag) såg jag boredoms äks v∞redoms i köpenhamn. första gången jag såg boredoms, (dock har jag sett yoshimi p-we spela med mats gustafsson på borderlinefestivalen i malmö för två år sedan)och om jag sett boredoms då (för två år sedan) så hade det varit en helt överväldigande upplevelse. jag har inte lyssnat så värst mycket på bore det senaste året och jag trodde att det mest skulle vara en kul grej att se dem, men när jag nu väl fick chansen så var det som om ingen tid hade gått sedan min största boremania och strax innan spelningen skulle börja så gick EYヨ över scenen och jag trodde inte att jag skulle reagera som jag gjorde, men för mig kändes det som för en kristen att se jesus komma gående förbi. det var helt sjukt. också sjukt att han är född '64 och ser ut som om han är 25 bast. och snyggaste mannen i världen. någonsin. fan jävla orättvist att japaner har en medfödd tendens att vara snyggare än alla andra.



EYヨ började konserten med att köra det han gör i början av denna video


sen blev det som fortsättningen av videon och nästa video, fast med lite mer bomp på EYヨs nya strängslagverk som jag inte kan hitta nån bra video av, det var jävligt mäktigt oavsett. totalt extatiskt kosmenergiskt eter-uppror. yoshimi pajjade sin ena hängpuka vid första slaget (typ).



här hittade jag en video i vilken EYヨ spelar på strängslagverksgrejen. synd att det inte hörs.



jag har shoppat en del igår och idag.
efter boredomskonserten köpte jag en t-shirt och super roots 1 och 8
idag köpte jag några filmer på emmaus (alla vhs, alla 10:- styck)
Robocop
Flugan
Waynes World
Waynes World 2
Pray for Death
plus en rejält sunkig walkman
sen köpte jag en svart hoodie och fyra öl
fuck yes.
och bigaråer. black cherries rule.

3 kommentarer:

sarathyra sa...

då ska du få d någon gång! välkommen på pannkakskalas!

sarathyra sa...

igar va ja pa gayklubb a dansade till Rihanna! tank pa d du!

ponks sa...

Gött, Mardel! Gött jag hittade hit. Du får mej att också villa se Boredoms.